sekitar apa yg bermain dikepala...
~
assalam STALKER..

 Manusia mungkin sering BERTANYA :
"Kenapa harus aku yang menjalani DUGAAN ini? Kenapa aku tidak boleh menjadi seperti orang lain, yang selalu kelihatan BAHAGIA? tapi..aku taw bahawa Allah Maha Mengetahui yang TERBAIK bagi dirimu dan orang lain..

“Boleh jadi kamu MEMBENCI sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu MENYUKAI sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu..Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui.”
(Surah Al-Baqarah : 216)

 Manusia memang mudah dirundung keluh kesah, dan itu harus disedari bahawa ianya datang dari BISIKAN SYAITAN..sesungguhnya, bila hati ini penuh keyakinan bahawa Allah akan mengujinya sesuai dengan KADAR KEMAMPUANNYA, maka hatinya akan TENANG..

“Allah TIDAK MEMBEBANI seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya.”
(Surah Al-Baqarah : 286)

p/s : Semoga Allah MEMULIAKANkU dengan ujian ini..♥♥


 MAAF mampu MENYEJUKKAN HATI yang sedang panas..mampu MENDAMAIKAN JIWA yang sedang resah gelisah..mampu MENGHILANGKAN segala rasa tidak puas hati, segala marah yang terbuku di kalbu..kemudian akan HILANG, insyaAllah..

ingin jadi insan yang PEMAAF bagaikan baginda Rasulullah SAW, BELAJARLAH untuk menjadi orang yang TERLEBIH DAHULU memohon maaf walau bukan diri yang bersalah, ingin belajar untuk menjadi insan yang sentiasa MERENDAH DIRI..

p/s : Saya minta maaf..untuk mereka-mereka yang pernah saya TERGURISKAN HATI, TERKASAR BICARA, TIDAK TERTUNAI HAK-HAK sebagai saudara seagama..maafkan saya yang HINA dan LEMAH ini..

Dan insyaAllah, segala bentuk kesalahan yang pernah dilakukan pada saya, dengan rasa rendah dirinya, saya MAAFKAN..saya manusia biasa, yang SENTIASA melakukan salah dan silap..dengan Allah pun selalu buat silap apatah lagi dengan manusia biasakan? Tapi saya CUBA, cuba menjadi insan yang LEBIH BAIK dari hari sebelumnya, biiznillah..♥♥

:: JANGAN LUPA yang kita kena selalu MINTA MAAF DENGAN ALLAH ::
✿~ semoga ALLAH terus rahmati kita..✿~

p/s: ta sangka bleh tinggikan suara sampai macam tu sekali
 sungguhpun sedang berkecil hati...tapi tak pe..saya redha..
:(

Bila kita memang dijodohkan, apapun halangannya kita pasti akan disatukan dlm pernikahan.
Namun bila memang kita tidak dijodohkan, apapun usaha pastikan tiada hasilnya

 Ya ALLAH, ajarkan kami mencintai dgn sederhana, ajarkan kami agar lebih pandai memendam cinta, ajarkan kami untuk lebih mencintai-Mu dan kekasih-Mu.

Ya ALLAH, jagalah kami dari dosa dunia, jagalah dia dari dosa cinta, aku mencintainya kerana-Mu, aku pun rela melepaskannya apabila Engkau kehendaki dan gantikanlah yg terbaik menurut kehendak Engkau ya ALLAH..

hmm~
subhanallah..

Image Detail

Comments